Johan on tapahtumia16. lokakuuta

StoraEnson Varkauden Eläkeläiset ry
Risteilymatka Silja Europalla 19.-20.11.2019 Tervetuloa mukaan 22 h huviristeilylle virkistymään ja rentoutumaan. Laivalla on upeat hytit, ravintolat, kylpyläosasto, myymälät ja mukavaa ohjelmaa.Tallinnassa on mahdollisuus käydä. Lähtö Varkaudesta 19.11.2019 klo 11:30 ja lähtö HKI:stä klo 18:30. Matkan järjestäjä on Linja-autoliike E. Ahonen Ky. Myös yhdistyksemme ulkopuoliset henkilöt ovat tervetulleita mukaan. Sitovat ilm. su 20.10.2019 mennessä koponhil@gmail.com tai puh. 0400 882 176, lisätiedot https://stora-enso-varkauden-elakelaiset.webnode.fi/

Omaishoitajien vertaistukitapaaminen
Leppävirran kirjastolla ke 23.10.2019 klo 13-15. Juodaan Mirjan synttärikahvit. Yht. Mirja 050 464 1889 tai Milla 050 449 1178. Tervetuloa joukolla mukaan.

Varkauden seudun Allergia- ja Astmayhdistys ry.
Tervetuloa kuuntelemaan Sisäilmaluentoa ma 21.10.2019 klo 17.30 kirjaston audito-rioon, os. Osmajoentie 1. Luennoitsijana työterveyshuollon- ja ympäristölääketieteen professori Tuula Putus. Tapahtuma on kaikille avoin ja ilmainen. Kysymyksiä voi lähettää etukäteen osoitteeseen: allergia.varkaus@gmail.com, 18.10.2019 mennessä. Kaikkien luennolle osallistujien kesken arvotaan 10 tuotepalkintoa. Ilmoitus ko. tapahtumasta on myös tämän lehden etusivulla.

Warkauden seudun sosiaali- ja terveysjärjestöt ry
(ent Vammel ry) Asiakaspalvelu on avoinna ma-ke klo 10-15, muina aikoina sopimuksen mukaan. Kaikille avoin Arjen paletti -hyvinvointi-ilta Warikolla to 17.10 klo 17-19. Alkaa klo 17.00 pukemisen apuvälineiden esittelyllä ja jatkuu klo 17.30 Invalidiliiton TuleApu -hankkeen luennolla, aiheena Apuvälineen ergonominen käyttö. Tervetuloa! Yhdistystalo Warikko, Ahlströminkatu 22, info@warikko.fi, p. 040 5160 778, www. yhdistystalowarikko.fi

Varkauden Eläkeläiset ry.
Ma. 21.10 harjoitukset kuten ryhmät ovat sopineet. Uimahallilla salijumppa 12.30 ja vesijumppa 13.45. Ke. 23.10. Warikolla aamulla boccia, tuolijumppa ja 10.00 kerhossa kirjanvaihto-päivä. Tuo kirja jonka voit vaihtaa tai antaa. Kahvio, arpajaiset. Tervetuloa.

Varkauden Eläkkeensaajat ry
Kylpylämatka Pärnuun Hotelli Viiking 23.1.-29.1.2020. Matka sis. matkat, majoituksen superior huoneissa, puolihoitoruokailut, hoidot ja kylpylän vapaan käytön. Auto mukana koko matkan.
Myös ei jäsenet tervetulleita mukaan. Tied. ja ilm. puh. 045 120 3105/Irma

Suomen Migreeniyhdistys
(yhdessä Suomen kivun kanssa) Uimahallin Asahi-terveysliikuntaryhmä on lomalla 18.10. jatkamme taas pe 25.10. klo 9-10.Tervetuloa mukaan keskustelemaan ja saamaan vertaistukea! Varkauden kipuvertaiset kokoontuvat kuukauden 3. maanantaina klo 17.30 -19.00 Yhdistystalo Warikolla (Ahlströminkatu 22). Seuraava tapaaminen on ma 21.10. Ryhmät ovat kaikille avoimia, eikä edellytä yhdistysten jäsenyyttä. Lisätietoja migreeni.varkaus@gmail.com

Syksyn piristykseksi Iltapäivätanssit
sunnuntaina 27.10. klo 15-18 Varkauden Klubilla, Ahlströminkatu 13 (Uimahallin vieressä). Elävää musiikkia erilaisilla kokoonpanoilla mm. Huuliharpistit. Tervetuloa viihtymään, tanssimaan tai vain kuuntelemaan! Vapaa pääsy! Järjestää: Stora Enson Varkauden Eläkeläiset ry., Karjala Seura

Harjurannan Kyläyhdistys ry
täyttää ensi vuonna 40 vuotta. Tervetuloa suunnittelemaan tulevaa juhlaa ja kertomaan ideoita juhlavuoden ohjelmaksi torstaina 24.10. klo 18 alkaen Kylätuvalle. Kahvitarjoilu!

Varkauden Seudun hengitysyhdistys
Toimisto Warikolla Ahlströminkatu 22 auki ke 6.11. ja 11.12. kello 14-17. Puhelimitse olemme tavattavissa nro 040-7181725. Vesivoimistelu Uimahallin alakerrassa tiistaisin kello 15.30 alkaen. Uniapneaklubi Varikolla ke 9.10., 6.11. ja 11.12. kello 17.30 alkaen. Lisäaikaa liikunnalle tapahtuma ti 22.10. klo 17-20 Uimahallin alakerrassa. Monenlaista ohjelmaa ja arpajaiset. Ma 4.11. kello 18.00 Varkauden kirjaston alakerrassa luento edunvalvonnasta varatuomari Toni Kutvonen. Kahvitus alkaa kello 17.30.

Muistiluotsi
Avoinna tiistaista torstaihin klo 9-12 ajanvarauksella. Kaikille avoin hyvinvointi-ilta Arjen paletti to 17.10 klo 17-19 Yhdistystalo Warikolla (Ahlströminkatu 22). Aiheena apuvälineiden ergonominen käyttö. Tervetuloa! p. 0405563586.

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme ehkä auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 2554 596.

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Adventtiseurakunta
La 19.10. klo 10 Jumalanpalvelus,Timo Pekkala.
Ma 21.10. klo 17 Hartaustilaisuus ja leivänjako. Joka ke ja to klo 11-15 Kirpputori

Varkauden Helluntaiseurakunta
Ke 16.10. klo 9 Hartaus Myrskylyhdyssä, Samuel Autio, klo 18 Rukousilta, Paula Hoffren
To 17.10. klo 9-11 Toimistoaika
Pe 18.10. klo 18 Nuorten Kohtauspaikka, Keijon Sana & Rukous, Tyttö-kerho Vapaakirkossa
Su 20.10. klo 11 FLOW-jumalanpalvelus, puhuu Veikko Tarvonen, musiikissa Swing Flow, Kahvitarjoilu klo 16 Avoin avioparisolu, Birgitta ja Ari Kauhanen.

Varkauden ev.lut. seurakunta
Ke 16.10. klo 10 & 11 SyysVekara: Metsässä musiikkisatu Kuoppak.srk-k. Klo 11 Yhteinen keittiö 2€ (Puurtilan Martat) Haukankuja 1
To 17.10. klo 12 Yhteinen keittiö 2€ Pääkirk. Klo 13 Yhteislaulutilaisuus Käpykankaan palvelukeskuksen juhlasali
Su 20.10. klo 10 Messu Pääkirk. Klo 12 Messu Kangasl.kirk. Klo 16-17 Pyhäkoulu Haukankuja 1. Klo 18 Ukulele Ankkurimessu
Ma 21.10. Yhteinen keittiö 2€ Kuoppak.srk-k
Ti 22.10. klo 19 Rock with You kuoro Pääkirk. vapaa pääsy
To 24.10. klo 13 Pääkirkon avoimet ovet, Arkiehtoollinen
La 26.10. klo 17 Etiopian matka sanoin ja kuvin Anna-Maija Ihalainen Kuoppak.srk-k
Su 27.10. klo 10 Messu & Pekka Päivärinnan lähtöjuhla. Klo 16 Nina Åströmin konsertti vapaa pääsy, käsiohjelma 10€, yhteistyössä Varkauden hell.srk.n kanssa
Aamurukouspiiri arkisin klo 7 Kuoppak.srk-k
Kirpputori suljettu 15.–16.10.
Elintarvikkeiden jako: ma klo 11–11.30 Kuoppak.srk-k
Vapaaehtoistyo.fi/varkaus löydä vapaaehtoistehtäviä

Saimaan ort seurakunta
Varkauden kirkko:
Ti 22.10. klo 9-11 EU:n ruoka-avun jakelu vähävaraisille. Oma kassi mukaan!
To 24.10. klo 17.30 Ortodoksiakerho.
Joroisten tsasouna:
La 19.10. klo 9 Liturgia. Vainajien muistelupäivä.
Ortsaimaa.net

Radio Patmos
To 17.10. klo 9.00 Toimittajien tunti. Klo 15.05 Sinun ei tarvitse palaa loppuun. Jouni Lallukka.
La 19.10 klo 15.05 Matkalla iankaikkisuuteen? Leo Meller.
Ma klo 8.45 Israelin uutisviikko. Rony Molar.
Ma-pe klo 8-10 Patmoksen aamu. Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee.
Ti klo 20 Radioraamattukoulu. Roomalaiskirje, Timo Keskitalo.
Ke klo 18 Uskon puolesta. Pasi Turunen.
Radio Patmos: 94,4 tai 102,60 MHz sekä netissä
radio.patmos.fi tai radiot.fi. Asiaa ajallemme 24/7.

Varkauden Vapaaseurakunta
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
To 17.10. klo 18 Rukousilta, Markku Tenhunen.
Pe 18.10. klo 12 Neulekerho.
Pe 18.10. klo 18-20 Tyttökerho 1.-6.lk.
Su 20.10. klo 11 Flow-Jumalanpalvelus Helluntaisrk:ssa teemalla Yhteys:
ks www.varkaudenhelluntaiseurakunta.fi.
Su 20.10. klo 12 Jumalanpalvelus, Sari ja Harri Miettinen.
Ma-pe klo 10-17 ViaDia-tori (Kauppakatu 24).
Tervetuloa!