JOHAN ON TAPAHTUMIA

Johan On Tapahtumia

Julkaistava teksti tulee lähettää viimeistään maanantaina klo 12.00 mennessä osoitteeseen aineisto@sinunsavo.fi
Ilmoitusten maksimipituus on 500 merkkiä, ylimenevältä osalta toimituksella on oikeus lyhentää tekstiä.

Stora Enson Varkauden Eläkeläiset ry
Tervetuloa kevätkokoukseen sankoin joukoin 29.3-23 klo 12.00 Kirjastolle. Kahvitellaan ja pientä, hauskaa ohjelmaakin luvassa. Terveisin hallitus.

Varkauden Seudun Diabetes Ry
Kevätkokous 30.3.2023 klo 17.00. Paikka: Yhdistystalo Warikko Ahlströminkatu 22 78250 Varkaus. Liiton edustaja mukana. Selvitetään yhdistyksen tulevaisuutta. Tervetuloa.

Varkauden Seudun Omaishoitajat ry
Omaishoitajien vertaistuki tapaaminen torstaina 6.4.2023 klo 13-15 Omaishoitajien ryhmätilassa Kauppakatu 43, Varkaus. Vierailija Varkauden ev.lut. seurakunnasta. Tervetuloa joukolla mukaan, omaishoidettavan saa ottaa mukaan.Yht. Mirja 050 464 1889 tai Jaana 050 449 1178.

Kirja-Varkaus ry
Kirjallisuusillassa Varkauden kirjastossa torstaina 30.3. klo 17 paikallishistorian tutkija Asko Hankilanoja kertoo pieksämäkeläisistä nuorista kirjailijoista ja heidän ystävistään talvisodan kynnyksellä mm. Marja-Liisa Vartiosta, Aila Meriluodosta, Marja-Liisa Vartiosta ja Lauri Viidasta. Kevään muut kirjailijavieraat ovat maanantaina 17.4.2023 sarjakuvataiteilija Siiri Viljakka ja keskiviikkona 31.5.2023 klo 17 kirjailija, piispa Jari Jolkkonen. Kirjallisuusillat järjestetään Varkauden kirjaston auditoriossa ja kahvitus alkaa puolta tuntia ennen tilaisuutta. Huhtikuun lukupiirissä 23.4. klo 17 Tyyne-tilassa esitellään Reetta Hännisen kirjoittama Maissi Erkon elämäkerta Tulisydän. Tervetuloa.

Varkauden Latu ry
Jos sinulla on tarpeeton Tyyskän talviuintipaikan avain, voit palauttaa sen uimakopin ulkoseinän lukolliseen postilaatikkoon suljetussa kirjekuoressa nimelläsi ja pankkitilisi numerotiedoilla varustettuina. Alle 5 v. vanhasta avaimesta maksetaan panttimaksu takaisin. Kiitos! Honkapirtin kahvio on suljettu tältä hiihtokaudelta. Kiitämme kaikkia kävijöitä! Tervetuloa taas ensi kaudella!

Varkauden Eläkkeensaajat ry
Tervetuloa kerhoon myös uudet jäsenet ja kaikki entiset jäsenet. Kerhomme kokoontuu ke 5.4. 13.00 Pääkirkolla. Kahvitarjoilu, päättyy klo 12.45. Vieraana pastori Kari Iivarinen. Paljon muuta ohjelmaa ja arpajaiset. Katso nettisivuilta harrrasteryhmät. Kesän risteilylle Kuopioon 13.6. muutama paikka jäljellä. Ilmoittautumisia otetaan vastaan kerhossa. Kerhossa jaetaan pankkisiirtoja matkojen ennakkomaksuja varten. Pääsiäismyyjäiset Demarikulmalla (Kauppakatu 32) la 1.4. klo 9.00 alkaen. Myytävänä mm. leivonnaisia, karjalanpiirakoita, käsitöitä, arpajaiset ym. Terveisin Heikki. Soittele jos kysyttävää puh. 0400-301619 nähdään.

Varkauden Sydänyhdistys
Tiistaina 4.4. Sydänkerhotapahtuma kirjaston kokoustilassa, Osmajoentie 1. Klo 12-12.45 kahvit 3,5 € sis. arvan. Klo 13 alkaa Sydänkerhon oma Elämäni biisi -ohjelma. Tervetuloa mukaan!

Varkauden Eläkeläiset ry
Harrastekerhot ma 03.,17. ja 24.04. Warikolla Ahlströminkatu 22; käsityö 9.00-10.00 , miesten lauluryhmä 9.00-10.00 ja lauluryhmä 10.00-11.00, ilmaisutaito 11.00-12.00. ja Uimahallilla 12.45 jumppa ja 13.30 vesijumppa. Kaikissa ryhmissä tilaa uusille harrastajille. Tule kokeilemaan! Pääsiäisviikon kellokeskiviikkona 05.04.Warikolla Ahlströminkatu 22 myyjäiset klo 9.00-12.00; leivonnaisia, käsitöitä, kahvio ja arpoja. Tervetuloa! Senioritanssi 12.00-13.00 ja lavis 13.00-14.00 uimahallilla 31.03.,14.04., 21.04 ja 28.04. 7.4. vietämme Pitkäperjantaita. Ma 10.04 harrastekerhoja ei ole. Levollista Pääsiäisen aikaa! 12.04. Olemme jälleen Warikolla klo 9.00 pelaten kahvitellen sekä arpoen suussa sulavaa lisäksi saamme muistiluotsin vieraaksemme klo 10.00. 19.04. Kallioniemen ulkoilupäivä, johon ilmoittautuminen yhteiskuljetukseen Erkki Aalille 050 574 9338. Lähtö Torpalta klo 9.00 paluu klo 15.00. Perillä makkaraa, kahvia, voileipää, pelejä, ongintaa, kokeilemme villasukkakävelyä jäällä/luonnossa. Ota parit villasukat mukaan! Mahdollisuus saunoa. Ota oma pyyhe. Tervetuloa! 26.04. Menemme Museolle. Opaskierros alkaa klo 11.00. Rotkolaakso 07.06. päiväretki, ilmoittaudu ajoissa 040 755 0112 Leena ja ota kaveri mukaan!

Stora Enson Varkauden Eläkeläiset ry
Tervetuloa mukaan Mäntyharjulle katsomaan Mäntyharjun kansalaisopiston Senioriteatterin esittämää musiikkikomediaa Niskavuorelaisittain 29.4.2023. Esitys on klo 14:00-17:00. Teatterimatkalle on yhteiskuljetus, mistä maksu määräytyy osallistujamäärän mukaan. Ilmoittautumiset viimeistään 29.3.2023 mennessä. Lisätiedot Hilkka Koponen puh. 0400 882 176, S-posti koponhil@gmail.com, lisätietoa https://stora-enso-varkauden-elakelaiset.webnode.fi/

Warkauden seudun sosiaali- ja terveysjärjestöt ry
Elämää omin voimin -messut la 22.4.2023 Pieksämäellä Veturitallilla. Hinta 10,00 euroa /hlö, sisältää bussikuljetuksen (hissillinen bussi), mahdolliset ruokailut omakustanteiset. Ilmoita etukäteen, jos mukanasi on avustaja, reissu on avustajalle maksuton. Bussissa yksi pyörätuolipaikka. Sitovat ilmoittautumiset ma 3.4.2023 mennessä sähköpostilla info@warikko.fi tai puh. 044 9762256. Kerro nimesi ja puhelinnumerosi ilmoittautumisen yhteydessä. Lähtö Varkauden ABC:ltä klo 10.30, paluukyyti lähtee Pieksämäeltä kohti Varkautta klo 14.00. Maksu tilille FI75 5500 3920 0651 56. Maksun viitenumero 5856 tai teksti: Messut. Mukaan mahtuu 50 ensiksi ilmoittautunutta.

Varkauden Seudun hengitysyhdistys
Toimisto Warikolla Ahlströminkatu 22. Puh. 040-5830670 Pirkko. Olemme auki tarvittaessa. Vesivoimistelu tiistaisin kello 15.30 Uimahallin alakerrassa. Uniapnea Kerho joka kuukauden toinen keskiviikko Warikolla. Seuraavan kerran 12.4.2023 klo 17.30 alkaen. Hengitysliitto järjestää verkkoluentoja. Löydät ne Hengitysliitto.fi -sivuilta.

Varkauden seudun Omakotiyhdistys
ilmoittaa, että Elämää omin voimin messuille ilmoittautuneille bussikuljetus Varkauden ABC:ltä lähtee la 22.4.23 klo 10.00 ja palaa ABC:lle klo 14.00. Matkan hinta 10.00€/jäsen, puoliso tai ystävä. Ei pääsymaksuja!
Ilmoittautuminen viim. 4.4.23 Marjatalle puh, 041-5504240. Lämpimästi tervetuloa mukaan messumatkalle!

Varkauden Invalidit ry
Kevään tapahtumat:
Hyvän Olon Päivä 6.5. klo 10.00-14.00 (Metsämieli-tuokio, istumajumppaa, käsihoito, lounas, kahvit. Osallistumismaksu 5 €/hlö. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 044 276 3046/Katri).Yhdistyksen kevätkokous 24.4. klo 17.00 Warikolla. Kotailta 1.6. klo 17.00. (Kettusen Kari laulattamassa. Makkaraa, salaattia, patonkia ja kahvit. Osallistumismaksu 5 €/hlö. Ilmoittautumiset toimistolle 040 760 8213).

LepU
Pilkkiviikko Jorois-Cup to 30.3. klo 11.00 Osa II. Lähtö Puomilan Silta ja osa III 1.4. Aprillipilkit Joroisselkä klo 10.00. Samalla Pasuripilkin MM esikisa. Kaikki kisat jää voimaan, paremmuus pistelaskulla. Pe 7.4 klo 10.00 Hyväntekeväisyyspilkki Ukrainan sotapakolaisten hyväksi. Samalla pasuripilkin MM kisa. Paikkana Joroisten Veneranta. Sarjat N/Myl, 70v, nuoret alle 16v, lapset alle 12v. Joukkuekisat perhejoukkue, sekajoukkue, ja N/M. Kisan siirtymät 15 minuuttia. Lisätiedot ja ennakko ilm, sähköpostilla jr.lepu@gmail.com tai puh 040 5287131

LepU
Mikkelin pilkki ke 29.3. klo 10.00 Launiala ja ke 5.4. klo 10.00 Ritvala. Lahnapilkin SM ma 10.4. klo 10.00 Varkauden Huruslahti. Sarjat N/Myl, 70, nuoret alle 16v ja lapset alle 12v, vanhempien mukana. Joukkuekisoja tarpeellinen määrä. Aprillihiihdot la 1.4. klo 16.00 Joroisten urheilukenttä. Samalla avoimet TUL:n Järvi-Suomen pm hiihdot. Molemmat tyylit ja sarjoa kaikille. Leppävirran pilkit pe 31.3. iltapilkit klo 16.00 Ällänlahti. Su 2.4. klo 10.00 alkaa kilpasarja Sorsavesi. Harrastajat pääsevät mukaan pitkin päivää, samoin lapset. Riittää kun tulee punnitukseen klo 14.00. Paikkana Sorsavesi. Lähtö uimarannasta. Kisaillaan Sorsakosken mestaruudesta. Hiihdot Sorsakoskella sunnuntaina klo 15.30.

LepU
Pääsiäisen liikunnat. La 8.4. klo 11.00 Välimerenkierros hölkkä Sorsakoskella. Lähtö Pankkikallion pihalta. Sarjoja kaikille. Pääsiäishiihdot su 9.4. klo 12.00 Leppävirran urheilukenttä ja hiihtojen jälkeen pääsiäisjuoksu. Sarjoja kaikille. Leppävirran pilkit pääsiäisen aikaan La 8.4. Sorsavesi klo 13.00 ja su 9.4. klo 15.00 Parkkilahti.

Jos sinulla on alkoholiongelma,
voimme auttaa.
Varkauden AA-ryhmän
auttava puhelin 040 373 8362
www.aa.fi

Seurakunnissa tapahtuu

Varkauden Adventtiseurakunta
Maanantaisin klo 17 Leipähartaus ja leivänjako. Ma ja ke Kirpputori klo 11-15. La 1.4. klo 10 Jumalanpalvelus; Pirjo Seittivaara, Riitta Kolari.

Varkauden Helluntaiseurakunta
Ke 29.3. klo 18 Rukousilta. To 30.3. klo 9-11 Pastori tavattavissa (käynti takaoven kautta). Pe 31.3. klo 11 Lähimmäisen ruokailu, klo 18 Sana ja rukous Keijo Lundberg (käynti takaovesta), klo 19 Nuorten kohtauspaikka Leppävirran Helluntaiseurakunta. Lähtö Varkaudesta klo 18.30. Su 2.4. klo 11 Богослужение на русском языке, klo 14 Jumalanpalvelus ja ehtoollinen Pekka Kaatrasalo, Antti Lempiäinen, Tarja Rissanen Pyhäkoulu, tarjoilua, klo 16 Seurakunnan vuosikokous sekä info- ja keskustelutilaisuus. Ti 4.4. klo 15 Raamattupiiri (käynti takaoven kautta). Ke 5.4. klo 18 Rukousilta. Tervetuloa tilaisuuksiin rukoushuoneelle!

Varkauden Vapaaseurakunta
www.varkaudenvapaaseurakunta.fi
To 30.3. klo 18 Seurakunnan virallinen vuosikokous jäsenille. Su 2.4. klo 12 Jumalanpalvelus, Juhani Kauhanen. ViaDia-tori avoinna ma-pe klo 10-16 Kauppakatu 25.

Varkauden ev.lut.seurakunta
Pääkirkko: Ke 29.3. klo 18 Pidä huolta –yhteisvastuukonsertti. Tiina Räsänen, Petri Hervanto ja Sauli Rissanen. Su 2.4. klo 10 Messu ja pystykahvit. Su 2.4. klo 15 Siioninvirsiseurat Hannun salissa.
Kangaslammin kirkko: Su 2.4. klo 12 Messu. Ti 4.4. klo 18 Iltakirkko.
Kuoppakankaan srk-keskus: Pe 31.3. klo 9.30 Lasten pääsiäiskirkko. Su 2.4. klo 14 Perhemessu. Ma 3.4. klo 18 Getsemanen puutarhassa pienoispassio. Ke 5.4. klo 12 Matkalla pääsiäiseen ehtoollishartaus.
Könönpellon srk-keskus: Ke 5.4. klo 18 Iltakirkko.

Saimaan ort seurakunta
Varkaus: Pe 31.3. klo 17 Yleinen sairaanvoitelu. La 1.4. klo 17 Vigilia. Virpovitsojen siunaaminen. Ma 3.4. klo 17 Paastoliturgia. Ke 5.4. klo 9 Suuren keskiviikon aamupalvelus. To 6.4. klo 17 Suuren torstain ehtoopalvelus.
Pieksämäki: La 1.4. klo 9 Liturgia. Isä Pavel. Lasaruksen lauantai. Ma 3.4. klo 17 Paastoliturgia. Ti 4.4. klo 17 Yleinen sairaanvoitelu. Isä Pavel.
Leppävirta: Su 2.4. klo 10 Liturgia. Palmusunnuntai. Metropoliitta Arseni. Kirkkokahvit. Ti 4.4. klo 17 Yleinen sairaanvoitelu. To 6.4. peruttu: aamupalvelus. Ortsaimaa.net.

Radio Patmos
Asiaa ajallemme: To 30.3. klo 9 Toimittajien tunti. To 30.3. klo 19 Miten Raamattua tulkitaan eri tavoin? Timo Eskola, Heidi Martikainen. La 1.4. klo 14 Taivaan ja maan väliltä. La 1.4. klo 17 Turunen. Su 2.4. klo 14 Rukoustunti eduskuntavaalien puolesta. Ma 3.4. klo 8.45 Israel –uutisviikko. Rony Smolar. Ma-pe klo 12-13 Suomi rukoilee. Kuuntele: patmos.fi

River Varkaus
”Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät” (1. Moos. 1:27) – Tule mukaan opetukseen kotiryhmässä to 6.4. klo 13-15, – kahvitarjoilu. – Ti 11.4. kokous klo 18. – Su 9.4. klo 10 Uusi viikko Sanassa ja Pyhän Hengen läsnäolossa. – Kotikirkossa - Nakskovinkatu 5 B, katutaso – Tervetuloa! – Rukoillaan eduskuntavaalien puolesta! ”Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä” (Snl. 14:34).